repletion, comme ie diray maintenant. Neantmoins comme il auoit raconté à ſes camarades ce qui lui. eſtoit arriué auec ce François nous eſtiôs däs de grandes ...
quelque perſonne pour demeurer en ceſte forte au- pres de luy, il eſt tellement obei, qu'on croiroit ce- luy-là bien ingrat qui luy refuſeroit ceſte courtoiſie,.
canots d'eſcorce qui ſont fort petits; Mais quäd il fut queſtió de feparer les enfans de leur mere, la ten-. dreſſe extraordinaire que les femmes Sauuages ont.
riques qui ont les yeux jaunes, les peuples que l'ar- deur d'Vne vengeance enragée contre ceux qui leur font mal, va conſommant, nous croient tous eſchauffés.
veu faire, ie fay comme luy : Voyla toute la fineſſe que i'y fçay. Ces pauures Barbares mourans tous les iours, diſent qu'il n'y a plus de vray Man[i]touïſiou.
ny auoit neige, ny vent ny froid qui les empeſchaſt devenir quelquefois d'vn quart de lieuë, quoy qu'ils ne ſoient pas trop chaudement veſtus, mais leurs pa- rens prenans plaiſir à les voir inſtruire, nos François les applaudiffans, les peti
ment ainſi, & nous les appellons des Diables. Eſtans entrez il leur enuoye querir l'ame de celuy, ou de ceux qu'ils veulent tuer. Si ces perſonnes ſont d'au-.
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morts entre vos mains, carie fçais bien que vous en auez grand foing, lors qu'on me rapporta ces paroles, mes yeux en furent auſſi toſt frappez que mes oreilles. Les parens de Satouta, voiant que la contagion efgorgeoit les Hurons en leur païs,
qui tire outre pour ſuiure ſon chemin, auec les autres. Hurons qui le cöduiſoient, ſe miſt en la compagnie de. Taratoian, pour nous venir ret1oir. Comme ils s'en venoient doucemêt dans le grâd lac de S. Pierre, qui n'eſt pas beaucoup eſloig
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nerre, c'eſt, dit il, le Manitou qui veut vomir vne. groſſe couleuure qu'il a auallee, & à chaque effort de. ſon eſtomach il fait ce grand tintamarre que nous en-.
Manitou, & quand nous parlons du Diable ils l'appel-. 1ent le meſchant Manitou. Or tous ceux qui ont quel- que cognoiſſance particuliere auec le Manitou bon ou.
effect, il s'eÅ¿toit mis en grande cholere, Å¿e figurant qu'on le vouloit induire à croire en Dieu par menaces. & par force, & pour monÅ¿trer que Å¿on cÅur ne Å¿e laiÅ¿-