intermediate clarinet outings

Das Werk ist in allen seinen Teilen urheberrechtlich geschützt. Jede Verwertung ist ohne ..... Philip Glass and Steve Reich in the 1970s. it uses small repeated ...
2MB taille 0 téléchargements 214 vues
BIM JUNIOR SERIES INTERMEDIATE - MOYEN - MITTELSCHWER

CHARLES RESKIN

INTERMEDIATE CLARINET OUTINGS 12 ETUDES & 12 DUETS Content SOLOS

Download free MP3 accompaniment

Sommaire

Inhalt

SOLOS

SOLOS

accompagnement MP3 à télécharger gratuitement

MP3 Begleitungen kostenlos herunterladen

Caprice 4 Short Tarantella 5 Rather Bizet 6 Leaps and Bounds 7 Harlequin 8 Daydream 9 Impromptu 10 Fingers 11 To the Fourth Power 12 Rivulets 13 Triadics 14 Toccata 15

Caprice 4 Brève tarantelle 5 Plutôt Bizet 6 Sauts et limites 7 Arlequin 8 Rêverie 9 Impromptu 10 Les doigts 11 Vers la quatrième puissance 12 Ruisselets 13 Triades 14 Toccata 15

Capriccio 4 Kurze Tarantella 5 Eher Bizet 6 Sprünge und Grenzen 7 Harlekin 8 Tagtraum 9 Impromptu 10 Finger 11 Zur vierten Macht 12 Rinnsale 13 Triaden 14 Toccata 15

DUETS

DUOS

DUETTE

Dr. Borodin, I presume? 16 Pavane 18 Minimalist Canon 20 A la Brahms 22 Asymmetric Exercice 23 Humoresque 24 Hindemithian Pastorale 26 Igor and Béla 28 Neo-classic Outing 30 Outing in the Forbidden City 32 Nino's Waltz 33 Triadics for Two 34

Dr. Borodin, je suppose? 16 Pavane 18 Canon minimaliste 20 A la Brahms 22 Exercice asymétrique 23 Humoresque 24 Pastorale Hindemithienne 26 Igor et Béla 28 Sortie néo-classique 30 Exploration de la Cité interdite 32 La valse de Nino 33 Triades pour deux 34

Dr. Borodin, vermute ich? 16 Pavane 18 Minimalistischer Kanon 20 A la Brahms 22 Asymmetrische Etüde 23 Humoreske 24 Hindemithsche Pastorale 26 Igor und Béla 28 Neoklassischer Ausflug 30 Ausflug in die verbotene Stadt 32 Nino's Walzer 33 Triaden für Zwei 34

Glossary of musical terms

Glossaire des termes musicaux

Glossar der musikalischen Ausdrücke 36

36

36

© 2016 World Copyright by Editions Bim Sàrl, CH-1674 Vuarmarens, Switzerland TOUS DROITS RESERVES - ALLE RECHTE VORBEHALTEN - ALL RIGHTS RESERVED This work is in all its parts protected by copyright. Any utilisation without permission given by the publisher is illegal. This includes in particular copying, translations, microfilming, storage in and processing with electronic systems. Cet ouvrage est intégralement protégé par les droits d’auteur. Toute utilisation sans autorisation de l’éditeur est interdite, ceci en particulier en ce qui concerne la photocopie, les traductions, le microfichage et l’enregistrement dans et le traitement par les systèmes électroniques. Das Werk ist in allen seinen Teilen urheberrechtlich geschützt. Jede Verwertung ist ohne Zustimmung des Verlages unzulässig. Das gilt insbesondere für Vervielfältigung, Übersetzung, Mikroverfilmung, Einspeicherung in und Verarbeitung durch elektronische Systeme.

Route des Echelettes 51, CH-1674 Vuarmarens, Switzerland +41 21 909 1000 [email protected]

Caprice

Caprice

Capriccio

A caprice is simply a piece in a free, irregular style, almost like an improvisation. The mood here is rather playful and aloof, with just a bit of reflective contrast at measures 12-21. Follow the articulations closely.

Un caprice est simplement une pièce dans un style libre, irrégulier, presque comme une improvisation. L'ambiance est ici plutôt ludique et distante, avec juste un peu de contraste réfléchissant en mm. 12-21. Suis les articulations de près.

Ein Capriccio ist einfach ein Stück in einem freien, unregelmäßigen Stil, fast wie eine Improvisation. Die Stimmung hier ist eher verspielt und distanziert, mit nur einem leichten reflektierenden Kontrast in den Takten 1221. Die Artikulationen genau befolgen.

 Track 1 demo  Track 2 play-along

2

. œ. œ œ œ nœ. . . œ . # œ œ . œ J bœ œ. bœ. bœ œ œbœnœ œ œ ‰ œ œ . #œ. œ ™ . nœ. œœœ

Allegro moderato (q = ca. 126)

4 &4

mf

- n œ & nœ ‰

6

. . -œ # œ œ œ œ #œ#œ œ œ # œ 5 œ œ #œ œ 4 # œ œ œ œ œ œœœœœœ . œ œ .

. œ. nœ. n œ œ nœ. # œ -œ 5 3 4 œ b œ &4 nœ. #œ œ œ. œ. 4 ‰ œnœ œ œ œ œ 4 œ. œ œ œ œ œ. œ œ bœ œ œ > > bœ œ

9

b-œ ‰ nœ œ 3 b œ & #œ œnœ# œ #œ. nœ œ œ œ nœ œn œ 4 œ. n œ œ. œ. ˙

12

16

& #œ nœ #œ œ nœ#œ #œ #œ #œ

21

&

bœ b œ bœ œ bœ

œ



bœ ™

#œ #œ ™#œ œ #œ œ #œ œ

mp più cantabile

n œ œ™ œ œ b œ ™ bœ œ œ œ # œ n œ œ j œ œ ‰ #œ œ #œ mf

œ bœ. bœ œ. 3 . 4 n œ . J bœ. bœ bœ 4 ‰ bœ œ œ œbœ nœ 4 œ . œ . bœ. mf

. . œ . # œ œ œ œ bœ. œ™ #œ bœ œ#œ. œ. nœ 3 4 J ‰ ‰ œœœœœœ œ. œ &4 4 œ œ . . nœ .

25

nœ ‰ œ œ œ œ œ œ œ. œ œbœ œbœ œbœ nœ. nœ Ó œ œ œ . b œ œ n œ œ œ œ & bœ œ œ œ. œ œ. œnœ. . nœ

28

4

Unauthorized duplication is illegal - Les reproductions non-autorisées sont illicites - Unerlaubte Vervielfältigung ist rechtswidrig © 2016 Editions Bim - Charles Reskin, Intermediate Clarinet Outings

BIM CL38

Short Tarantella Tarentelle brève Kurze Tarantella A tarantella is a lively Italian country dance that was originally supposed to cure a spider's bite. This one is a bit more contemporary, but the spirit is the same.

Une tarentelle est une danse traditionelle italienne enjouée qui, à l'origine, servait à guérir la morsure d'une araignée. Celle-ci est un peu plus contemporaine, mais l'esprit est le même.

Eine Tarantella ist ein verspielter traditioneller italienischer Tanz, der ursprünglich verwendet wurde, um den Biss einer Spinne zu heilen. Dieser ist etwas zeitgenössischer, aber der Geist ist derselbe.

 Track 3 demo  Track 4 play-along

8

œ œ œ œ. ‰ œ œj ‰ œj œ. ‰ œ bœ. ‰ œbœ. ‰ œ bœ ™ J J J J J J J J . œ bœ bœ mf

Allegro molto (q. = ca. 172)

6 &8

j ‰ j bœ j j ‰ j j j œ œ #œ ™ #œ œ œ œ ‰ œ œ ‰ œ & œ. bœ bœ œ bœ œ nœ #œ nœ œ J J J J .

13

œ œbœ œ b œJ œJ œ b œ œ #œ ™ n œ œ œ œ#œ œ œ#œ œ nœ#œ œnœ œ œ nœ œ œ bœ œ œ & J‰JJ‰J ‰

18

. . . . . jœ œ œ j ‰ ‰ œJ ‰ œJ œJ ‰ œJ œ. ‰ œJ œj ‰ œJ œJ ‰ œJ œ. ‰ œJ œj ‰ œ œ & œ J J . . J #œ

24

bœ nœ. ‰ œb œ J b œ ™ b œ œ œ bœ bœJ œ. ‰ j j ‰ œb œ œ œ™ œ. ‰ œ. œ. ‰ œJ œ. ‰ œJ J œ œ J J & J J J J J J . .

29

bœ ™ .œ ‰ œ. œ. ‰ œJ œ. ‰ œ j ‰ œ. œ. ‰ j j ‰ œ œ J œ & J JJ J J #œ. J J œ. œ. J

35

œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ™ &

41

46

&

œ b œ œ œ™

œœœœœœ

j j œ œ œ œj ‰ œj œj ‰ œj œ. j ‰ œj b œj ‰ œj bœ. ‰ œ . . . mf

j bœ œ œ œ. j ‰ ‰ j ‰ ‰ j ‰ j œ œj j ‰ j œ j œ œ #œ nœ œ bœ ™ œ nœ nœ #œ œ œ.

BIM CL38

Unauthorized duplication is illegal - Les reproductions non-autorisées sont illicites - Unerlaubte Vervielfältigung ist rechtswidrig © 2016 Editions Bim - Charles Reskin, Intermediate Clarinet Outings

5

Rather Bizet

Plutôt Bizet

Eher Bizet

Here's an outing in the style of Georges Bizet (1838-1875), one of France's great composers. He wrote the opera Carmen, the most popular opera ever written. Sadly, he died at the age of 37, as his fame was just beginning to spread.

Voici une pièce dans le style de Georges Bizet (1838-1875), l'un des grands compositeurs français. Il a écrit Carmen, l'opéra le plus populaire jamais écrit. Malheureusement, il mourut à l'âge de 37 ans, alors que sa renommée commençait à peine à se répandre.

Hier ist ein Ausflug im Stil von Georges Bizet (1838-1875), einem der großen französischen Komponisten. Er schrieb Carmen, die beliebteste Oper, die je geschrieben wurde. Leider starb er im Alter von 37 Jahren, gerade als sich sein Ruhm zu verbreiten begann.

 Track 5 demo  Track 6 play-along

>œ . . . œ . # œ #œ œ. ™ œ. nœ œ™ œ™ œ œ œ œ . . œ. nœ bœ. ™ œ. œœœœ . œ J ‰ #œ

2

Allegro marziale (q = ca. 138)

4 &4 6

&

f

. b œ. œ . . œ œ bœ

œ. œ œ n œ œ œ b œ œ œ. b œ. bœ œ œ œ n œ œ #œ . œ. >œ. . ™ . ™ œ J ‰ œ œœ œ mp

f

œœ

mp

. >œ. . ™ œ. œ œ œb œ œ œbœ bœ. nœ. œ . œ. nœ. . bœ. . œ œ œ . J ‰ b œ œ œ n œ & bœ œ œ. œ œ . œ. œ

10

f

. j‰ j‰ œ . . j j ‰ ‰ ‰ b œ ‰ n œ ‰ & œ. œ ™ œ œ nœ œ œ œ œ œ œ. œ ™ œ œ œ œ œ œ œ j œ ™ œ œ œ. J‰Œ J J . . . . œ œ. . . . mf

13

mp

#œ œ #œ #œ #œ œ # œ œ nœ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ # œ œ # œ œ œ œ œ œ # œ & #œ

17

Meno mosso (q = ca. 82)

rit.

mf espr.

-œ n œ- # œ œ œ œ œ #œ # œ œ œ #œ #œ ™ œ œ #œ œ # œ # œ œ œ™ œ # œ # œ œ #œ & #œ

21

A tempo

mp

mf

A tempo -. ™ œ-. œ œ # œ # œ œ œ œ œ œ œ œ #œ #œ œ #œ nœ # œ n œ œ œ # œ # œ œ # œ œ œ œ # œ œ & #œ rit.

25

mf

poco f

nœ. ™ œ. nœ. ™ œ. j . . œ # œ ™ ™ œ œ œ ‰ œ ™ œ œ nœ œ œ œ œ & #œ œ œ‹œ œ # œ . œ J > . . œn œ œ œ # œ œ . mf mf . .

29

6

rit.

Tempo I (q = ca. 138)

Unauthorized duplication is illegal - Les reproductions non-autorisées sont illicites - Unerlaubte Vervielfältigung ist rechtswidrig © 2016 Editions Bim - Charles Reskin, Intermediate Clarinet Outings

BIM CL38

. œ. œ . . œ œ & bœ

33

œ. œ œ#œ œ œ nœ œ œ. œ. bœ œ œ œ#œ œ#œ . œ. œ. nœ. nœ. . œ œ œ œ œnœ œ œ œ. . . dim.

j j & œ. ‰ œ ™ œ œ ™ œ œ œ œ œ. œ œ œ. œ œ œ. œ. œ. œ. ‰ œ ™ œ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ bœbœ. œbœ. . . . . b œ. . . b œ. . . mp 41 j j j ‰ bœ. ‰ nœ. ‰ œ. ‰ œj ‰ j ‰ ‰ ‰ ‰ n œ œ & . nœ ™ œ œ nœ œ œ. œ . œ ™ œ œ ™ œ œ œ j J J J >. œ œ œ œ. ™ œ. œ. œ. . . . . . . 37

p

mf

Leaps and Bounds

Sauts et limites

Sprünge und Grenzen

A staccato outing to help you practice keeping your tone even and centered no matter where the notes are.

Une sortie en staccato pour t'aider à t'entraîner à garder une sonorité uniforme et centrée, peu importe où se trouvent les notes.

Ein Stakkato-Ausflug, der Dir hilft, den Klang gleichmäßig und zentriert zu halten, egal wo die Noten stehen.

 Track 7 demo  Track 8 play-along

2

. œ. œ. œ. œ. œ. œ œ. œ. œ #œ. œ œ. nœ. œ œ. œ. œ. œ œbœ ‰ j œ. œ. . . . . b œ œ œ. œ. . . œ. œ. œ. . .

Allegro non troppo (q = ca. 132)

3 &4

mf

. . œ. œ. œ . . œ. #œ œ # œ n œ . œ œ . œ œ nœ. œ & œ . . . . œ

8

œ. œ ‰ j # œ . #œ #œ. œ nœ nœ. œ. œ. œ. . . . .

. . œ. nœ. . . #œ. . . . . . # œ . . œ nœ #œ nœ œ. œ. #œ nœ œ. œ. œ. œ. œ #œ#œ œ & #œ. œ. œ nœ #œ nœ œ #œ . . . œ. œ. #œ.

13

18

&

>œ œ. œ.

f

. œ #œ. œ œ. . œ. œ œ. œ. œ. . œ. œ œ. œ. œ ‰ J . . œ bœ œ œ œ nœ œ. œ. #œ. œ. œ .

. Ÿ~~~~ œ œ. . œn œ #œ. œ. nœ œ. j œ. . œ œ. #œ . nœ. . œ . . . b œ n œ œ ‰ ˙ ‰ œ œ œ œ . œ œ œ. œ. . . & œ #œ J . . œ œ. . œ. . p 29 >œ . . œ. œ. . œ œ . . .œ œ. ‰ j œ. œ. œ. œ #œ œ. nœ #œ. œ œ nœ. œ & œ. œ bœ œ . . b œ. . . > œ. œ. œ. . 23

mf

BIM CL38

cresc.

Unauthorized duplication is illegal - Les reproductions non-autorisées sont illicites - Unerlaubte Vervielfältigung ist rechtswidrig © 2016 Editions Bim - Charles Reskin, Intermediate Clarinet Outings

f

7

Dr. Borodin, I presume?

Dr. Borodin, je suppose?

Dr. Borodin, vermute ich?

Here's an outing in the style of Alexander Borodin (1833-1887), a wonderful Russian composer as well as a respected medical researcher. His research work took up much of his time, but he managed to write several great gems of music in his spare time. Listen to his Polovetsian Danses!

Voici une sortie dans le style d'Alexander Borodin (1833-1887), un magnifique compositeur russe ainsi qu'un chercheur médical respecté. Son travail de recherche lui a pris beaucoup de temps, mais il a réussi à écrire des joyaux de la musique dans son temps libre. Écoute ses Danses Polovetsiennes !

Hier ist ein Ausflug im Stil des wunderbaren russischen Komponisten und angesehenen Medizinforschers Alexander Borodin (18331887). Seiner Forschungsarbeit widmete er den Großteil seiner Zeit, aber es gelang ihm dennoch, einige große Juwelen der Musik zu schreiben. Hör' Dir seine Polowetzer Tänze an.

° #3 œ œ#œ œ. œ. œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œœ . œ œ & 4 œ œ . œ œ œ. œ œ . Allegro con moto (q = ca. 128)

mp

#3 ¢& 4 >œ 5 ° # >œ &

mp



#>œ

n>œ

n>œ



mf

¢



#>œ

#>œ

œ œ œ œ œ œ. œ œ œ . . . >

. œ. œ œ œ#œ œ nœ œ œ œ œ œ œ

#>œ

#œ >

œ. nœ.

. # œ œ œ. œ œ œ œ œ œ. œ œ œ. œ œ œ œ œ œ. œ œ œ œ œ œ œ œ œ. œ œ œ. œ œ#œ œ œ œ. & mf

>œ. >œ > > . . œ >œ. œ

9 ° # >˙ ™ &

f

> œ œ. >˙ œ

>œ. >œ. >. >œ. >. >˙ œ œ ‰ & J ¢ #

œ >œ. >œ. >œ. >œ. >. >. >œ. >˙ œ #œ >œ

>œ œ œœ



f

13 ° # œ œ -œ œ&

mf

# Œ ¢& 16

œ œ œ œ -œ

œ- #œ- nœmf



œ œ -œ œ-

œ œ œ œ œ œ-

œ#œ œ œ

œ œ œ œ -œ

œ œ -œ œ-

œ-

œ œ œ œ nœ

b-œ

#-œ

Unauthorized duplication is illegal - Les reproductions non-autorisées sont illicites - Unerlaubte Vervielfältigung ist rechtswidrig © 2016 Editions Bim - Charles Reskin, Intermediate Clarinet Outings

BIM CL38

Pavane

Pavane

Pavane

The Pavan was an ancient dance form from the 16th and 17th centuries. Several more modern composers took the name and created pieces that vary in speed and style. The most famous is Maurice Ravel's "Pavane pour une infante défunte," but there are also pavanes by Fauré and others.

La pavane était une forme de danse ancienne des XVIe et XVIIe siècles. Plusieurs compositeurs plus modernes ont utilisé ce titre et créé des pièces qui varient en tempo et en style. La plus célèbre est la Pavane pour une infante défunte de Maurice Ravel, mais il y a aussi des pavanes de Fauré et d'autres.

Die Pavane war eine alte Tanzform aus dem 16. und 17. Jahrhundert. Mehrere modernere Komponisten schufen Stücke mit diesem Titel, die sich jedoch in Tempo und Stil unterscheiden. Die berühmteste ist Maurice Ravels Pavane pour une infante défunte, aber es gibt auch Pavanes von Fauré und anderen.

Allegro moderato (q = ca. 100)

° 4w &4

œ bœ œ œ ˙

mp

bw

4 ‰ bœ. œ œ œ œ œ ‰ œj nœ œ œ & œ 4 œ œ # œ . . . . ¢ J . . . . bœ. œ. œ. œ. . . bœ. . . œ. œ. nœ. . p 4

° & œ œ #œ nœ œ™

j œ ˙

œ bœ œ œ ˙

‰ j ¢& œ bœ. œ. œ œ. œ b œ b˙ . . œ. . . œ. œ. œ. 7

° & bœj ‰ b˙

œ œ

bœ œ J

Ϫ

¢& ‰

j œ œ œ œ. . . . b œ. œ. œ. # œ. œ. 10 . bœ. œ. w ° . œ œ œ & œ. œ. œ. . mf j ‰ & œ w ¢ .

mf

° bw & 13



œ bœ œ œ j œ ˙ œ. œ. .

œ œ œj ‰ ˙

œ

cresc.

#œ. œ. œ œ ‰ j b œ n œ œ œ bœ. œ . . œ. . œ. œ. . . . . cresc. œ bœ œ œ ˙

. œ. bœ œ. bœ. œ. œ. œ. œ bœ œ. nœ œ nœ œ . . . . . .

œ œ œ œ œ™

bœ ˙ J

œ bœ œ œ

œ. bœ bœ œ #œ nœ œ. ‰ j œ œ nœ œ œ nœ ‰ j ‰ b˙ & J . . . . . ¢ œ. . . . . . . œ. bœ. œ. 18

Unauthorized duplication is illegal - Les reproductions non-autorisées sont illicites - Unerlaubte Vervielfältigung ist rechtswidrig © 2016 Editions Bim - Charles Reskin, Intermediate Clarinet Outings

BIM CL38

Minimalist Canon

Canon minimaliste

Minimalistischer Kanon

Minimalism is a style of contemporary composition first popularized by composers like Philip Glass and Steve Reich in the 1970s. it uses small repeated patterns that shift and change gradually. Here's an attempt to write a canon in minimalist form. In a canon, both players play the same music, but starting at different times.

Le minimalisme est un style de composition contemporaine popularisé pour la première fois par des compositeurs comme Philip Glass et Steve Reich dans les années 1970. Il utilise de petits motifs répétitifs qui changent progressivement. Voici une tentative d'écrire un canon sous une forme minimaliste. Dans un canon, les deux instruments jouent la même chose, mais décalé.

Minimalismus ist ein Stil der zeitgenössischen Komposition, der erstmals in den 1970er Jahren von Komponisten wie Philip Glass und Steve Reich populär gemacht wurde. Er verwendet kleine, sich wiederholende, allmählich verschiebende und verändernde Muster. Hier ist ein Versuch eines minimalistischen Kanons. In einem Kanon spielen beide Stimmen dasselbe, aber versetzt.

Allegro (q. = ca. 128)

° 9 œ™ . & 8 ‰ œ œ œ œJ œ œ. ‰ ‰ œ œ œ œJ œ œ œ

9 & ¢ 8





œ. œ. œ. ‰ œ œ™ œ

œ. œ. œ. ‰ ‰ œ J

‰ œ œ œ œ. œ. ‰ ‰ œ œ œ œ œ œ œ J œ J

5 . œ. . . œ. . ° œ. œ. . œ œ . œ œ œ œ œœœ . . ‰ ‰ œ ‰ ‰ ‰ œ ‰ œœœ œ œ œ œ. œ J . œœ & œ œ J . . œ. . . . . . œ™ œ. œ. œ. ‰ œ œ™ œ. œ. œ. ‰ ‰ œ œ. œ. œ. œ. ‰ œ. œ. œ. œ ‰ œ. œ. ‰ . ‰ œ œ œ. . ¢& œ. œ. J

. œ œ . . œ . . . œ œ ‰ œ œ œ œ. ‰ ‰ J œ œ. œ œ ‰ œ. œ ‰ ‰ ‰ œœœ j . . œ œ œ™ . œ. . œ. . œ œ œ œ œ ‰ ‰ œ œ ‰ œ œ‰ ‰ ¢& œ œ œ J . œ. œ. J œ. œ. œ. œ œj œ™ 9

° &

œœœ‰ J . .

œ œ œ. œ. J

13 œ™ œ œ œ œ œ #œ œ œ. œ. . . . œ œ ° # œ # œ œ œ œ œ œ œœ œ J J J œ. œJ œ J & ‰ œœ J œ. œ#œ. œ. . œ #œ œ œ . . œ œ œ œ œ œ œ . . . ‰ ‰ J ‰ ‰ œ ‰ ‰ œ œ œ J J ¢& œ. œ. œ œœœ J œ

20

Unauthorized duplication is illegal - Les reproductions non-autorisées sont illicites - Unerlaubte Vervielfältigung ist rechtswidrig © 2016 Editions Bim - Charles Reskin, Intermediate Clarinet Outings

BIM CL38

A la Brahms

A la Brahms

A la Brahms

Johannes Brahms (1833-1897) was one of the famous Three B's, along with Bach and Beethoven. His style is Romantic, but rooted in the forms of the Classical era. Here's a short outing which demonstrates this idea.

Johannes Brahms (1833-1897) était l'un des Trois B célèbres, avec Bach et Beethoven. Il écrit dans un style romantique, mais enraciné dans les formes de l'époque classique. Voici une petite sortie qui démontre cette idée.

Johannes Brahms (1833-1897) war neben Bach und Beethoven einer der berühmten Drei B's. Sein Stil ist romantisch, aber in den Formen der Klassik verwurzelt. Hier ist ein kurzer Ausflug in dieser Art.

Andante cantabile (h = ca. 60)

° bb C & b ˙

œ œ ˙

bbb C Œ & ¢ ° b &b b ˙ 7

bb Œ b & ¢

˙

˙ œ œ

œ œ œ œ œ œ ˙ œ œ œ

˙

œ œ œ ˙™ œ ˙

14

œ œ ˙™

œœ˙

˙

œ œ

˙

œ

œ œ œ œ œ ˙

œ

nœ œ œ ˙

bb œ œ bœ œ Œ œ œ œ œ œ œ bœ œ œ œ b˙ ™ b œ ¢& 20 ° bb œ œ œ œ & b

œ œ œ œ

bbb bœ œ œ œ bœ œ œ œ & ¢ ° b œ œ œœœ œ œ ˙ &b b 25

bb w b & ¢ 22

3

-œ Œ ˙ œ œ œ œ

œ œ œ œ -œ Œ Ó poco rit.

œ Œ Œ œ b˙

œ œ -œ Œ -˙

œ œœœ œ ˙™

Œ Œ œ ˙™ œ œ Œ œ œ œœ œ œ œ œ œ ˙

œ

œ œ œ bœ œ œ ˙



œ nœ œ œ œ œ ˙

œ œ œ œ œ nœ œ Œ ˙

° bb ˙™ & b

œ œ œ œ ˙

œ œ œ œ

-œ Œ ˙

w

œ œ œ œ œ



3

Œ Ó

-œ Œ ˙

Unauthorized duplication is illegal - Les reproductions non-autorisées sont illicites - Unerlaubte Vervielfältigung ist rechtswidrig © 2016 Editions Bim - Charles Reskin, Intermediate Clarinet Outings

w

œ Œ Ó

w

œ Œ Ó BIM CL38

Asymmetric Exercise

Exercice asymétrique

Asymmetrische Übung

As with many contemporary pieces, the speed of the eighth notes remains the same no matter how the time signatures change. A good way to get the idea is to read through the piece, saying all the eighth notes in each measure, so the first four measures would go like this: "1and2and3and4and|123|1and2and 3and 123" etc.

Comme pour beaucoup de pièces contemporaines, la vitesse des croches reste la même quelle que soit l'évolution des métriques. Une bonne façon de se faire une idée est de lire les notes en disant toutes les croches de chaque mesure, de sorte que les quatre premières mesures se déroulent ains : "1et2et3et3et4et|123|1et2et3et 123" etc.

Wie bei vielen zeitgenössischen Stücken bleibt die Geschwindigkeit der Achtelnoten gleich, unabhängig von den Taktangaben. Eine gute Möglichkeit sich eine Idee zu machen: die Noten lesen und alle Achtel in jedem Takt laut aussprechen, so würden die ersten vier Takte so laufen: "1und2und3und4 und|123|1und2und3und 123" etc.

#œ œ œ œ œ œ 38 >œ™ œ nœ. 43 >œ

° 4 >œ &4

Allegro (q = ca. 132)

mf

>œ ™ 3 œ œ œ bœ. 3 # œ œ 8 4

4 ‰ œj œ œ œ œ bœ œ 3 3 ‰ œj œ œ bœ œ 3 œ œ 3 & 4 8 4 œ. bœ. œ. ¢ . . . . . . . . . . . . 8 œ. . . 4 mf ° 3 >œ &4 5

œb œ œ œ 3 #>œ ™ œ#œ 2 >œ #œ œ 3 b>œ ™ œnœ. >œ ™ œ . 4 œ 4 œ #œ œ#œ œ œ œ 8 4 8

3‰ j 3 nœ. œ. nœ. 2 ‰ #œj œ œ 3 œ. nœ 4‰ j b œ œ b œ & 4 8 4 8 œ # œ . . . . . ¢ œ. bœ. . . . œ. . #œ. 4 nœ. œ. œ. nœ. œ. œ. #œ. 11 >œ ™#œ œ #>œ n j ° œ #>œ ™ œ j œ 3 2 œ #œ. #œ nœ. #œ œ#œ œ nœ œ & œ 8 4 #>œ > . . 2 œ 3 # œ . ¢& ‰ œj œ. œ. #œ. œ. nœ. œ. œ. œ. œ. œ. œ. #œ. œ. . 8 œ #œ 4 #>œ Œ .

° 3 4‰ j 3 b>œ ™ & 8# œ ™ œ 4 œ. . 8 œ # œ n œ # œ œ . . . . . > mf mp p >œ ™ #œ > # ™ œbœ 4 nw 3 3 œ œ 4 8 ¢& 8 16

mp

p

21

° 31 . &4

n œ. œ. œ. # œ. p 3 >œ >œ & 4 ¢ p

BIM CL38

œ. œ. >œ

mf

Œ

‰ #œj œ. nœ. .

j‰ Œ œ œ. œ. .

4 ‰ œj #œ nœ 3 4 . . . #œ#œ. #œ nœ 8 . . . 4w 4

p

3 8

p

5 nœ 8 . #œ. nœ. œ # œ #œ nœ n œ . . œ. . . . b œ. dim. 5 œ œ™ œ œ œ œ™ œ œ 8

3 4 3 4

dim.

>. œ‰ Œ Œ œ œ œ # œ # œ œ œ. . œ. . œ. . œ. . œ. . œ. . J fz p > ™™ 43 >œ >œ >œ >œ >œ >œ #œ. ‰ Œ Œ J ™™ 43

2.

p

Unauthorized duplication is illegal - Les reproductions non-autorisées sont illicites - Unerlaubte Vervielfältigung ist rechtswidrig © 2016 Editions Bim - Charles Reskin, Intermediate Clarinet Outings

fz

23