Clark Terry's trumpet solo on the chord changes to
Blueport From the Gerry Mulligan Concert Jazz Band recording "Live at the Village Vanguard" Transcribed by Jeff Helgesen (
[email protected]) http://www.shout.net/~jmh
# c & #
4
C7
œ œ œ
& Ó
œ œ œ
G
œ.
œ
œ
œ œ œ œ J
œ œ œ
œ
œ
5
A -7
&
# œ
œ
D7
œ
œ
˙.
j #œ
G
œ
A -7
j œ œ
œ.
D7
Ó
œ œ œ #œ œ
9
&
#
4
13
#
C7
& Œ
j œ
œ
œ
œ
˙
G
˙
˙
œ œ œ
œ œ œ
j #œ
œ #œ
17
A -7
D7 G A -7 D7 œ # œ œ œ œ œ œ bœ # œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ #œ œ nœ œ nœ œ & #œ œ 21
#
G
& œ
Œ
3
Ó
25
C7
# œ & œ œ œ œ œ
#œ œ œ
G
œ œ ‰ œj œJ ˙
˙
œ œ #œ œ œ
29
A -7
# & Ó 33
D7
G
A -7
3
nœ bœ
D7
œ œ œ #œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œœ œ bœ
#
37
G
& œ C7
&
# œ
Œ œ
3
Ó œ œ
j #œ
œ nœ
G
˙
œ
œ
œ œ
j #œ
œ nœ
œ œ
œ
(ÏClark quotes "Camptown Ladies")
41
A -7
D7
G
# œ & #œ œ œ œ œ Œ Œ Œ Œ
A -7
D7
œ œ œ œ #œ œ œ #œ œ #œ œ œ œ œ œ œ
45
G
# œ œ Œ &
2
Ó
Ó
‰ # Jœ
Œ
(ÏMulligan quotes "Chicago")
49
C7
# œ œ œ œ ˙ &
œ œ œ œ bœ
G
(ÏClark quotes "St. Louis Blues")
53
#
A -7
˙
& ˙
D7
œ bœ
‰
Ó
œ œ ˙ G
œ œ Œ
bœ œ Œ
œ
œ bœ œ œ A -7
Œ
œ œ
D7
∑
57
&
#
3
Œ
œ
œ
œ
(ÏMulligan quotes "Way Down Yonder In New Orleans")
61
C7
&
œ œ œ
# w
œ
G
œ
œ.
œ ˙ J
(ÏClark quotes "Back Home Again In Indiana")
65
A -7
D7
Œ
‰ Jœ œ
G
A -7
œ bœ D7
# œ œ œ œ œ œ bœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œbœ œ bœ œ bœ œ Œ Ó & #œ œ 69
&
#
4 (ÏMulligan quotes "Camptown Ladies" again[?])
73
#
C7
& œ œ Œ 77
Œ
œ œ Ó
G
œ œ œ œ œ œ Œ
(ÏClark quotes "Broadway")
-2-
Œ
œ œ Ó
œ œ œ œ
&
#
A -7 j #œ
D7
œ œ ˙
G
A -7
D7
œ
œ œ ‰ œ
œ #œ œ nœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ #œ œ œ œ œ Œ
81
&
#
4 (ÏMulligan quotes "Chinatown")
85
&
#
C7
j œ
∑
G
w
w
œ
89
A -7
93
D7 G A -7 D7 b œ œ œ nœ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ #œ œ nœ œ nœ œ œ Œ & œœœ
&
#
4
97
C7
# ˙. &
œ
œ
œ œ œ
G
œ.
œ
œ ˙ J
101
#
A -7
D7
Ó
G
j œ
œ #œ œ
A -7
D7
Œ Ó & œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ #œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ 105 &
#
4
109
C7
# œ œ œ œ œ. &
G
œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ œ œ. J
œ ˙ J
œ œ œ
113
A -7
D7
G
A -7
D7
# Œ ‰ œ œ œ œ œ œ œœœœœœ œ # œ œ œ œ œ # œ & œœœ œœœ œœ J #œ 117
&
#
4
121
-3-
C7
˙~.
# Œ &
G
œ œ ˙~.
# ˙~.
œ #œ
˙~.
#œ œ
125
A -7
&
# ˙
œ œ
129
&
D7
G
Œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ #œ œ nœ œ nœ œ bœ œ œ œ
#
4
133
C7
# nœ œ œ œ œ œ œ œ nœ œ œ œ œ œ œ &
G
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ bœ œ
137
&
#
A -7
j #œ
˙
bœ œ
D7
œ
œ
G
A -7
D7
œ œ œ œ #œ œ œ #œ œ œ œ œ œ œ œ œ
Ó
141
&
#
4
145
#
C7
G
œ œ ˙ œ œ œ ‰ ‰ & œ œ œ œ œ
œ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ
149
A -7
D7
G
A -7
D7
œ œ œ œ œ #œ œ œ œ Œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ & #œ œ œnœ œ œ œ #
153
&
#
4
157
C7
œ œ œ # Œ œ œ œ œ œ & œ
œ
G
œ œ œ
œ
˙
œ
œ
œ
œœœ 3
161
A -7
# œ &
œ
Ó
j œ
bD˙
7
œ.
G
A -7
œ œ œ œ œ œ œ œ œ #œ œ œ J
165
-4-
D7
Ó
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ # ‰breakœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ & 169
&
#
8
173
#
break
& Œ
œ
œ œ œ œ œ
œ
˙
œ
œ
œ
œ
181
#
Œ
& œ
7
Ó
œ œ œ œ œ œ œ œ œ ‰ œ œ
Ó
185
break # œ œ œ œ œbœ œ bœ œ #œ œ œ œ œ œ œ œ & œœ œ œ œ #œ œ œ œ œ œ bœ nœ nœ œ 194
&
# nœ
œ
Œ
7
Ó
198
break
# bœ œ œ œ ‰ œ œ œ bœ œ œ nœ œ œ bœ œ œ #œ œ œ œ #œ œ œ œ œ nœ bœ & œ œ nœ 3 3
206
#
Œ
& œ 210
7
Ó
break
# œ bœ œ œ nœ. ‰ œ bœ œ œ nœ œ œ œ œ œ œ nœ œ œ. œ œ nœ œ bœ œ bœ & œ J 3 3 3 218
# bœ & 222
breakj #œ
&
# œ
Œ œ
˙
7
Ó bœ
œ
œ
œ bœ œ œ nœ œ bœ œ œ bœ œ œ œ œ œ œ œ
230
-5-
#
& #œ œ œ #œ œ œ Œ
7
234
break
&
# œ #œ œ
œ bœ nœ #œ œ #œ œ
œ bœ nœ #œ œ #œ œ bœ nœ œ œ œ œ Ó œ
(ÏClark quotes "Washington Post")
242
&
#
8
246
#
break
& œœœœ œ œ Œ
(ÏClark quotes something...?
254
# œ œ ‰ œ œ &
œ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ œ œ 3
3
bœ œ œ œ nœ œ
7
Œ
258
œ œ œ œ # œ œ œ œ n œ # œ œ # œ œ œ Œ ‰ Jœ œ b œ œ b œ œ œ œ # œ Œ œ œ œ œ & #
break
266
&
#
270
#
7
break1
1 1 1 0 3 0 3 0 3 0 3
Ó
1 1 1 1 0 3 0 3 0 3 0 3
1 1 1 1 0 3 0 3 0 3 0 3
& œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ > > > > > > > > > 278 #
Œ
& œ
Œ
0
1 3
œ œ
œ œ œ
7
Ó
282
break
# bœ œ œ œ ‰ œ œ œ bœ Œ & œ œ
bœ œ bœ œ œ nœ œ œ œ #œ œ œ #œ
290
&
# œ
œ Œ
7
Ó
band continues
294
-6-